de terugweg - Reisverslag uit Rome, Italië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu de terugweg - Reisverslag uit Rome, Italië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

de terugweg

Blijf op de hoogte en volg John

15 December 2021 | Italië, Rome

In Pompeji had ik een Engelstalige gids gevonden, die wel heel veel interessantst wist te vertellen, over zoals zij dat zei: de belangrijkste archeologische site ter wereld. Kon best wel kloppen. In ieder geval kan ik weer een ding van mijn werelderfgoedlijstje schrappen. Daarna nog een keer naar Napels. En weer kon me die stad niet boeien. Zou ook kunnen komen omdat het weer zo goed als donker was voordat ik goed en wel in de stad was. Bovendien is Napels ook wat te groot om al slenterend te verkennen. Beter was geweest om wat bezienswaardigheden uit te kiezen en daar met de metro naar toe. Dat heb ik niet meer geprobeerd, de volgende dag ben ik doorgereden naar Rome. En daarbij toch de snelweg gepakt, vooral omdat ik moe werd van het ontwijken van gaten in de weg en Italianen op de weg (ze kunnen mooie auto's maken, maar zet er geen achter het stuur...)

Ik was al wel een keer in Rome geweest, maar ja, ik kom er toch langs. Dus maar naar hel Colosseum om daar een tourtje te doen (had ik vorige keer niet gedaan). Daarna door het Forum gelopen (het oude "down-town-Rome", maar daar had je toch wel veel fantasie voor nodig om daar nog iets in te herkennen. Ik was nog van plan om de sixtijnse kapel te bezoeken (was vorige keer te druk) maar dat heb ik niet meer gehaald.

Inmiddels begint er zich een tandvleesontsteking te ontwikkelen, wat mijn terugreis nogal zal bespoedigen. Zo eens even de tandarts bellen. Of het zo urgent is dat ik het hier moet laten doen. Anders duik ik zo de snelweg op, en als het mee zit vrijdag bij de tandarts. Wel jammer, het weer is hier de laatste dagen erg opgeknapt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Overwinteren met m'n campertje

Met m'n camper ga ik een paar maandjes naar en door Zuid-Europa reizen

Recente Reisverslagen:

15 December 2021

de terugweg

11 December 2021

Regen en zonneschijn

08 December 2021

Barok

06 December 2021

de goede rij

03 December 2021

...en dóór!
John

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 65052

Voorgaande reizen:

10 Mei 2022 - 19 Mei 2022

Mei 2022 - Westkust Frankrijk

04 November 2021 - 23 December 2021

Overwinteren met m'n campertje

10 September 2010 - 27 September 2010

Java & Bali

01 December 2009 - 01 Februari 2010

Rondreis Zuid-America

29 Augustus 2008 - 01 Mei 2009

Diverse tripjes

01 Mei 2008 - 05 Januari 2009

Gambia

09 December 2007 - 10 Januari 2008

Rondreis Costa Rica/ Panama

01 April 2007 - 30 Mei 2007

Portugal

01 Oktober 2006 - 01 Februari 2007

Saudi-Arabie

Landen bezocht: