Regen en zonneschijn - Reisverslag uit Pompei, Italië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Regen en zonneschijn - Reisverslag uit Pompei, Italië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Regen en zonneschijn

Blijf op de hoogte en volg John

11 December 2021 | Italië, Pompei

Bij het kiezen van een nieuw reisdoel kijk ik vaak op de diverse weersites. En de laatste paar dagen zag ik dat Lecce, en de "hak" van Italië redelijk bespaard blijf van de regen. Af en toe een beetje miezer gehad, maar gisteren zowaar ook nog even op een zonnig terras gezeten. (wel met de jas aan). Maar ik had dus besloten om weer naar het noorden te rijden, en dan kom je die ellende toch tegen. Ik had het plan om naar de oostkust te rijden, met als doel een camperplaats in Villammare (in de "wreef" van de laars) En inderdaad een groot deel van de rit regen gehad. Om bij de camperplaats te komen moest je over het strand (was inmiddels ook donker). Werd ik toch een beetje nerveus van, m'n camper is immers geen 4x4. Maar dat viel gelukkig mee. Helaas was de camperplaats dicht (volgende keer toch maar even bellen van te voren). In de buurt was verder ook niks meer, dus heb ik hem maar in het dorp geparkeerd, met uitzicht op een nog al wilde zee. Hoefde ik ook niet zo ver naar het restaurant om daar een pizza te eten (de eerste sinds ik in Italië ben). Met dat en 2 goed gevulde glazen wijn (bijna een fles) in mijn mik weer terug naar de camper. het weer was nog wat onstuimiger geworden, mijn nieuwe paraplu heeft het maar net overleefd.

De volgende morgen was de storm voor een groot gedeelte uitgeraasd. Weer verder naar het noorden, en bij Pompeiï vond ik een camping die wel open was. FF snel wat gegeten (pizza was een stuk minder als die van gisteren, maar ja, toeristenoord), en een gids besproken voor morgen, door Pompeiï. En toen had ik nog een stuk middag over, dus heb ik de trein gepakt naar Napels. Ik weet nog niet wat ik daar van moet denken. Volgens het internet heeft Napels de grootste historische binnenstad van... iets... Ik vond het vooral erg druk. Vanmiddag of morgen nog maar eens kijken.

Overigens is het wel droog gebleven, en voor de komende dagen ziet het er ook best aardig uit. Wel maar een magere 15 graden, maar ja, tis inmiddels December.

• 12 December 2021 - 11:33

Linda: