Het binnenland in - Reisverslag uit Ioánnina, Griekenland van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Het binnenland in - Reisverslag uit Ioánnina, Griekenland van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Het binnenland in

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

22 November 2021 | Griekenland, Ioánnina

Tot nog toe heb ik zoveel mogelijk de kust gevolgd. Vooral omdat het daar toch een pak warmer is dan in het binnenland. Nadeel is dat je dan vooral in de toeristendorpjes terecht komt, die er nu toch wat troosteloos uitzien zo buiten het seizoen. Zo heb ik een paar dagen in zo'n dorpie gezeten (Plataria voor de mensen die meeschrijven), o.a. om mijn achterlicht te fiksen. Nou was dat binnen een half uurtje gedaan. Weet niet precies hoe, ik heb het alleen maar uit- en in elkaar gehaald en toen deed ie het weer! Waarschijnlijk door de klap iets losgeschoten waardoor die geen contact meer maakte. Enniewee, na een dag bekeken te hebben hoe vissers hun netten uit de knoop haalde en op een terras gezeten te hebben (kreeg trouwens bij ieder biertje "gratis" een snackje wat bekant een volledige maaltijd was) maar weer verder het binnenland in, om wat lezerstips te bekijken (thanks Petra!), en in de hoop de regenbuien te ontwijken. Onderweg kreeg ik bij het tanken ook nog een expresso ("nee geef hem er twee" riep de ander) aangeboden. Zijn ze hier zo vriendelijk of wordt ik gewoon genaaid?. Dus met m'n campertje bergweggetjes op geslingerd om de Vikoskloof te bekijken. Erg indrukwekkend en volgens sommige sites "het onondekte natuurwonder van Noord-Griekenland'". Overnacht op een camperplaats wat eigenlijk gewoon een grasveldje was, met een bordje erbij dus het mocht. Nu door gereden naar Ioannina (andere tip). Hier maar eens rondkijken, nog wat zaken inslaan, en de regenbui afwachten. Alhoewel de weersverwachting niet veel goeds beloofd. Had ik dan toch naar Spanje moeten gaan?

• 22 November 2021 - 20:43

Petra:

Leuk John! Wij kregen ook vaak bij een drankje een hapje. Heel gastvrij en erg lekker! Ioannina is ook erg mooi oud met veel kleine steegjes met vele leuke eettentjes.