Bestemming bereikt...? - Reisverslag uit Kalamata, Griekenland van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Bestemming bereikt...? - Reisverslag uit Kalamata, Griekenland van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Bestemming bereikt...?

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

30 November 2021 | Griekenland, Kalamata

Dat wil zeggen: veel zuidelijker gaat niet meer lukken, of ik moet het bootje naar één van de eilanden nemen. Het weer (daar was het voor een deel toch om te doen) houdt niet helemaal over. Wel een redelijke 15 graden, en als het zonnetje doorbreekt kan het kwik oplopen tot een graad of 20. Maar dan moet ik wel de regenbuien zien te ontwijken. Volgens de berichten wordt morgen een "stranddag" (komt mooi uit, want ik zit er 50m vanaf), daarna wisselvallig. Eens kijken hoelang ik op één plek kan blijven zitten. Heb op zich nog wel een paar dingetjes te doen (administratie, keukenlampje vervangen, etc.)

Kalamata is een aardig stadje. Niets bijzonders, anders dan dat het aan de Middelandse zee ligt en een leuk stand heeft (maar daar is het toch echt te koud voor denk ik), en alles is binnen fietsbereik.

Gisteren dus nog wel even omgeving Sparta verkend. Van het oude Sparta zou niet veel te vinden zijn, maar het nabijgelegen Mystras was wel heel interessant: een verlaten Byzantijnse stad met een kasteel. Erg mooi om te zien. Jammer genoeg heeft mijn pas aangeschafte paraplu het met zijn leven moeten bekopen (en ik had 'm nog maar 3 dagen, maar ja wat wil je voor 5 euro).

Om in Kalamata te komen moest ik ook weer wat bergen over, wat ik toch wel geweldig vind, op de foto komt dat nooit zo over. Op het hoogste punt stond een restaurantje, model blokhut, waar ik maar eens wat ging eten. Er stond bonensoep op het menu (prima, ben nooit fan geweest van de Griekse keuken, en ben tot nog toe niet overtuigd geraakt van het tegendeel). Nog een babbeltje gemaakt met de enige klant (de eigenaar kon geen Engels) bij de open haard. Na afrekenen stond er ineens een borrelglaasje met doorzichtige vloeistof voor me. "Maar ik moet nog rijden!?". "Ah jo, dat ene glaasje...". Nou ja, probeer dan maar eens nee te zeggen, tegen de lokaal gestookte lekkernij. Dat heb ik dus ook niet gedaan. Het bleek een soort grappa te zijn. Ondanks dat toch veilig aangekomen op de voorlopige bestemming

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kalamata

Overwinteren met m'n campertje

Met m'n camper ga ik een paar maandjes naar en door Zuid-Europa reizen

Recente Reisverslagen:

15 December 2021

de terugweg

11 December 2021

Regen en zonneschijn

08 December 2021

Barok

06 December 2021

de goede rij

03 December 2021

...en dóór!
John

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 66171

Voorgaande reizen:

10 Mei 2022 - 19 Mei 2022

Mei 2022 - Westkust Frankrijk

04 November 2021 - 23 December 2021

Overwinteren met m'n campertje

10 September 2010 - 27 September 2010

Java & Bali

01 December 2009 - 01 Februari 2010

Rondreis Zuid-America

29 Augustus 2008 - 01 Mei 2009

Diverse tripjes

01 Mei 2008 - 05 Januari 2009

Gambia

09 December 2007 - 10 Januari 2008

Rondreis Costa Rica/ Panama

01 April 2007 - 30 Mei 2007

Portugal

01 Oktober 2006 - 01 Februari 2007

Saudi-Arabie

Landen bezocht: