veel vallend water - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu veel vallend water - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

veel vallend water

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

07 Januari 2010 | Brazilië, Brasilia

...dat je het in je vakantie toch nog zo druk kunt hebben zeg! Ik was dus gebleven in Paraguay. De volgende dag zijn we weer de grens over gegaan naar Argentinie, waar we een andere juzuiten ruine zijn gaan bekijken. Die jongens zijn hier dus druk bezig geweest. ´s avond was er nog de mogelijkheid om de film ´the mission´ te bkijken: die film gaat over jezuiten en is hierzo opgenomen. Maar het was zulk mooi weer dat ik liever buiten ging spelen. Film kijken doe ik thuis wel weer...
De volgende dag naar 1 van de hoogtepunten van deze reis: de watervallen van Igauzu, de 3e grootste waterval ter wereld, maar volgens insiders toch wel veel mooier als de nummers 1 en 2. Mede omdat de watervallen midden in het oerwoud liggen. Na een wandeling bovenlangs hebben we ook nog een wilde boottocht onder de watervallen gedaan, waar ik dus, zoals valt te verwachten, zeiknat van werd, om het maar eens plat te zeggen.
De volgende dag de Braziliaanse grens over, om daar de andere kant van het watertje te bekijken. De watervallen liggen nl. precies op de grens tussen Argentinie en Brazilie. Alleen heten ze daar ineens Iguaçu. Dat was dus vanmorgen, maar niet voordat ik ook nog ()voor het eerst) een helicoptervlucht over de watervallen had gemaakt. Dat waren dus 10 minuten die ik niet snel zal vergeten.
Na de watervallen zijn we nog even naar een vogelpark geweest waar vanallerlei exotische vliegende natuur te bekijken. Daarna terug naar het hotel, een duik genomen in het zwembad, een sapje gedronken op het terras en een verhaaltje tiepen om de site.

Zo, ik ben weer bij! tot lator!

• 08 Januari 2010 - 12:18

Team A12:

John,

tis maar regen wij hier gezelli met -10 we doen buiten dus geen RUk.

Vrijdag middag we hebben net de blues gespeeld. Maarten gaat jagen in duitsland. Valt daar bij jouw nog wat te jagen !!!

Geniet nog maar een je laatste week