Nog meer omhoog & omlaag - Reisverslag uit Salta, Argentinië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Nog meer omhoog & omlaag - Reisverslag uit Salta, Argentinië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Nog meer omhoog & omlaag

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

30 December 2009 | Argentinië, Salta

Allereerst weer bedankt voor de reacties!

Door het drukke programma heb ik niet eerder de kans gekregen om een berichtje te tiepen, dus dit gaat weer een lange worden.
Waar was ik ook al weer gebleven? Een dag of 3 geleden zijn we met de bus vertrokken van La Serena naar San Pedro de Atacama, midden in de (zoals d naam al doet vermoeden) in de Atacama woestijn in noord-Chili, op 2400m hoogte. Je zou denken dat er in de droogste woestijn ter wereld niet veel te doen is, maar dat viel alleszins mee! Het deed mij aan als een soort van relaxt hippie/ kunstenaarsdorpje met veel "surfdudes" die blijkbaar de zandduinen kwamen "besurfen". Een gezellige boel dus, en ik had hier pas ook voor her eerst het gevoel dat ik op een ander continent zat: de vorige plakken deden mij erg europees aan (nix mis mee hoor!).
Vanuit dit dorp werden vanallerlei excursies georganiseerd. De eerste dag gingen we naar de "laguna verde", net over de grens in Bolivia (weer een stempeltje in het paspoort!). Wat ik daar vooral geleerd heb is: ga niet proberen een auto aan te duwen op 4700m hoogte! Want zo hoog zaten we dus en daar kreeg 1 van de jeeps dus panne. Het gevolg van die inspanning was een behoorlijke kater, maar dan zonder het drinken van alcohol.
Behalve de laguna verde (een felgroen gekleurd meer) waren er nog meer rare kleueren te zien in meren en bergen. En flamingo´s.
Weer beneden in San Pedro was de hoofdpijn weer vrij snel weg. Ondanks dat heb ik de eerste excursie -naar wat heetwater geisers- maar overgeslagen. Vooral omdat dez om 04:00 begon. Tis wel mijn vakantie. De tweede ging naar waqt valleien, die ik wel mee gepikt heb. In plaats van de derde excursie naar de sterrenwacht, die niet doorging i.v.m. bewolking, ´savonds nog wat geborreld in een van de lokale kroegjes.
De volgende dag -dat was dus gisteren- weer een lange busrit naar waar ik nu zit, in Salta, Argentinie. Gisteren avond dus mijn eerste Argentijnse biefstuk genuttigd en vandaag een beetje rondgeslenterd in het koloniale centrum. en een verhaaltje getiept uiteraard.
Morgen, met oudjaar zitten we ook nog hiet (weederom achter een biefstuk, uiteraard). En op nieuwjaar gaan we weer verder, ik geloof naar Paraguay, maar ik moet het programma nog even lezen.

Alvast een feliz novo ano en ook jullie voorzichtig met trabaljo de fuego.


  • 31 December 2009 - 17:16

    Ans En Frans .:

    Als we het zo bekijken , heb je best een druk reisschema . Maar voor wat , hoort wat ! !
    Veder prettige jaarwisseling en tot nadere berichten .
    Een keer vaker schrijven mag , als het gelegen komt . De site is na kerstmis al meer dan 50 keer geopend .

    Groeten uit Leunen . . .

  • 04 Januari 2010 - 07:39

    Léon Dieleman:

    Hey collega !

    Nog de beste wensen vanuit een koud Nederland. Zo te lezen verveel je je niet. Zet een paar foto's op de site. Ik ben benieuwd.

    Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Salta

John

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 66166

Voorgaande reizen:

10 Mei 2022 - 19 Mei 2022

Mei 2022 - Westkust Frankrijk

04 November 2021 - 23 December 2021

Overwinteren met m'n campertje

10 September 2010 - 27 September 2010

Java & Bali

01 December 2009 - 01 Februari 2010

Rondreis Zuid-America

29 Augustus 2008 - 01 Mei 2009

Diverse tripjes

01 Mei 2008 - 05 Januari 2009

Gambia

09 December 2007 - 10 Januari 2008

Rondreis Costa Rica/ Panama

01 April 2007 - 30 Mei 2007

Portugal

01 Oktober 2006 - 01 Februari 2007

Saudi-Arabie

Landen bezocht: