Vrolijk kerstfeest! - Reisverslag uit La Serena, Chili van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Vrolijk kerstfeest! - Reisverslag uit La Serena, Chili van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Vrolijk kerstfeest!

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

25 December 2009 | Chili, La Serena

Alweer een paar dagen ondrweg, en het voelt alsof ik al weken weg ben. Het avontuur begon eigenlijk al op schiphol. Na inchecken bleek m´n vlucht naar Parijs vertraagd te zijn. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, ware het niet dat ik een aansluitende vlucht had. Naarmate de vertraging toenam, werd het duidelijk dat ik de aansluitende vlucht niet zou halen. Gelukkig kwam ik m´n reisgroepje bij de gate tegen. Daar werd besloten om toch de vlucht naar Parijs te nemen. Anders zouden we nooit weg komen. En zoals verwacht was de vlucht naar Chili al vertrokken toen we in Parijs aankwamen.
Het hotel waar we overnachtten was verder wel oké, alleen moesten we wel om 10:00 de volgende morgen vertrekken. Dat was vervelend, omdat onze vlucht pas om 23:20 vertrok. Het weer én onze gadarobe (zomers) nodigde niet uit om nog even Parijs in te gaan. Dus maar rond gehangen op de luchthaven.
En zo kon het dus gebeuren dat we op de kortste dag vertrokken uit Parijs en op de langste dag aankwamen in Santaigo, de hoofdstad van Chili. Dat was dan ook meteen de grootste "schok": van een cultuurshock was niet echt sprake: het deed mij echt denken aan een (zuid-)europeesche stad).
Na een dag daar verbleven te hebben, zijn we vertrokken naar Viña del Mar, een stad aan de kust. Daar een rondleiding gehad door het oude centrum van Valparaiso: veel omhoog en omlaag en op het eind van de dag blaren prikken!
Inmiddels, eertse kerstdag, zitten we in La Serena. Gisteren, op kerstavond aangekomen, en vandaag naar een nationaal reservaat geweest om piguins, zeeleeuwen, dolfijnen, en meer van dat gespuis te bekijken en fotograferen.
Vanavond staan ons een lange busreis naar San Pedro de Atacama te wachten.

Voordat ik weer terug ga na het terras om daar een kerst-versnapering te nemen wens ik jullie allemaal een vrolijk kerstfeest!

P.s.: excuses voor de tiepfouten!

• 26 December 2009 - 09:56

Ruud:

Sjonnie, ok gej en moi kerstfiest gewenst, ok names mien vrouw!!

Groete uut Hoorst

• 26 December 2009 - 13:52

Fam Vogelsangs:

Fijne kerstdagen vanuut Leune city,

Gr Nard, Aniek, Nancy en Nard

• 27 December 2009 - 11:01

Harm:

He John,

Jij ook fijne kerstdagen en geniet van het lekker warme weer aan de andere kant van de wereld.

Groet, Linda en Harm.

• 27 December 2009 - 19:30

Marielle En Anno:

Goddomme alweer op reis?! Dat doe je goed! Enjoy! Enne een fijne jaarwisseling, groeten uit Breda

• 28 December 2009 - 08:53

Koen:

Hoi John.
    Wej winse ow un moije joarwisseling, maar pas op mit vuurwerk wor.
    Ik wiet wel dat ut gen pien duut, mar mit wat vingers of un hand minder kunde toch nie zon moije verhale schrieven wor.
    Groetjes uut bék.