Frankrijk Deel 4 - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Frankrijk Deel 4 - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Frankrijk Deel 4

Blijf op de hoogte en volg John

04 Juli 2022 | Frankrijk, Bordeaux

Mijn route wordt voor een deel bepaald door het weer. Dus dagelijks houd ik allerlei weersites in de gaten. En daar zag ik al een hele tijd een donkerrode vlek boven Spaans Baskenland hangen, die langzaam naar het noordoosten trok. Die zou ik dus tegen komen. Nog gekeken of ik deze nog kon ontwijken, maar ondertussen toch naar het zuiden gereden, richting Bordeaux. De rit daarnaartoe was verder oninteressant (ik heb er in ieder geval geen foto's van

De camping die ik op het oog had bleek vol te zitten, en mijn tweede keus lag aan de andere kant van de stad. Best wel wat tijd aan verloren, volgende keer toch eerst maar ff bellen.. Het was inmiddels eind van de middag, en naar de stad fietsen zou ook nog een half uur duren, dus maar besloten dat niet te doen. In plaats daarvan maar wat boodschappen gedaan. Onderweg op de fiets een hoop herrie bij een voetbalstadion, zal wel een voetbalwedstrijd geweest zijn. Ik had besloten mijn boodschappen te doen bij een hypermarkt, ik had namelijk ook nog slippers nog (ik was er één kwijt dacht ik op dat moment). Wat een slecht idee was doet! Je zoekt je echt helemaal een ongeluk, uiteindelijk kan je in dezelfde tijd alle winkels bezoeken die je nodig hebt! Maar goed, ik had toch tijd zat.

De volgende morgen dus naar Bordeaux gefietst, en rond lunchtijd gearriveerd aan de Garonne: flensjes met caramel en slagroom en een café frappé als toetje. En ondertussen de kaart van Bordeaux bekijken zoals een waar toerist betaamt. Daarna naar het centrum gefietst en daar wat rond geslenterd, gedronken en gegeten. En aan het eind van de middag begon de eerder genoemde rode vlek op de weerkaart uit de lucht te vallen. Dus maar even een cafeetje ingevlucht. Daar ook nog een praatje gemaakt met de barman en een paar biertjes gedronken. toen het daar vol begon te lopen ben ik maar weer verder getrokken, de lucht leek opgeklaard. Daar bleek niets van waar te zijn, toen ik op de fiets zat. Nou ja, het was in ieder geval warme regen. Dus onderweg maar een restaurant ingevlucht. Daar wel een bijzonder lekkere salade (ik had niet zo lang daarvoor ook al gegeten, maar ik weet niet meer wat) met ganzenlever en nog veel meer lekkers gegeten. Nadat dit allemaal was weggespoeld met wat wijn, de reis weer verder ingezet, en heelhuids bij de camper aangekomen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bordeaux

John

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 65115

Voorgaande reizen:

10 Mei 2022 - 19 Mei 2022

Mei 2022 - Westkust Frankrijk

04 November 2021 - 23 December 2021

Overwinteren met m'n campertje

10 September 2010 - 27 September 2010

Java & Bali

01 December 2009 - 01 Februari 2010

Rondreis Zuid-America

29 Augustus 2008 - 01 Mei 2009

Diverse tripjes

01 Mei 2008 - 05 Januari 2009

Gambia

09 December 2007 - 10 Januari 2008

Rondreis Costa Rica/ Panama

01 April 2007 - 30 Mei 2007

Portugal

01 Oktober 2006 - 01 Februari 2007

Saudi-Arabie

Landen bezocht: