Frankrijk Deel 3 - Reisverslag uit Châtelaillon-Plage, Frankrijk van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Frankrijk Deel 3 - Reisverslag uit Châtelaillon-Plage, Frankrijk van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Frankrijk Deel 3

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

03 Juli 2022 | Frankrijk, Châtelaillon-Plage

Het nadeel van "op de bonnefooi" reizen is dat je iedere dag weer nieuwe beslissingen moet maken. In dit geval: ga ik nog een dag langer blijven in Rennes. Het was best een leuk stadje, camping was ook leuk -in een park, met een restaurantje-, en ik was er maar een halve dag geweest.Ik zou me er best nog een dag kunnen vermaken. Na wat gewik en geweeg toch maar besloten om door te rijden.

En dan komt de volgende door te hakken knoop: waar naar toe? Naar het zuiden, dat is wel duidelijk. La Rochelle werd de stip op de horizon voor die dag. Maar omdat het doel van deze reis ook was om langs de westkust te rijden, En ik nog verrekte weinig kust gezien had, maar besloten om een badplaats net ten noorden van La Rochelle te bezoeken. Maar wel rustig aan, dus onderweg de nodige rook-, koffie-, en eetpauzes ingelast. Zo kwam ik terrecht in een alleraardigst dorpje genaamd Saint-Laurent-des-Autels, waar ik in het lokale cafe biefstuk met friet voorgeschoteld kreeg. Niet echt Franse cuisine, maar toch lekker.

Op de plaats van bestemming aangekomen was het toch nog even zoeken naar een camping, en daarna naar de boulevard gefietst. En eigenlijk is zo'n badplaats toch altijd een beetje een teleurstelling. Alhoewel er op zich genoeg horeca zat, en was strand (maar te koud om te zwemmen). Maar goed, ff wat gegeten (iets sardien-achtig) wat gedronken (wijn, zoals het heurt). En daarna naar m'n mandje. De vraag of ik hier nog een dag ga blijven is wat makkelijker te beantwoorden