Frankrijk deel 2 - Reisverslag uit Mont Saint-Michel, Frankrijk van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Frankrijk deel 2 - Reisverslag uit Mont Saint-Michel, Frankrijk van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Frankrijk deel 2

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

05 Juni 2022 | Frankrijk, Mont Saint-Michel

...Met terugwerkende kracht wel te verstaan, want ik ben alewer een paar weekjes thuis.

Nadat ik gerust gesteld was over het gevarenlampje, de koers maar week zuidwaarts ingezet. Vanaf hier van de snelweg af, want daar is het mij allemaal om te doen: beetjes toeren door landschap en dorpjes.

' begon ik een beetje honger te krijgen, dus maar gestopt bij een restaurantje wat er sympathiek uitzag. Daar bleek de taalbarrière toch wel een probleem. Ik on nog wel begrijpen van de serveerster dat ik nog even moest wachten, en dat deed ik dus.

Later begon de dame te wijzen, naar wat bleek een buffet. Zag er allemaal goed uit!. Toen ik voor de 2e keer opschepte, vroeg de serveerster of ik nog een toetje wilde. Tenminste, dat dacht ik. Want even later kreeg ik een bord met een groot stuk vlees voor m'n neus. Dat paste er echt niet meer in, dus moest ik het laten staan, hoe lekker het ook was. De appeltaart heb ik ook maar afgeslagen.

Daarna door naar Mont Saint Michel. Vaak de plaatjes gezien, en ik kwam er langs, dus ik moest er even stoppen. Nadat ik mn camper geparkeerd had op de fiets naar mont Michel. Vaak is bij zoiets dat het in het echt toch een beetje tegenvalt als je het in het echt ziet. Ik moet zeggen, daar was hier geen sprake van: vooral omdat alles er vlak is, en een stukje de zee in steekt er ineens zo'n bebouwde rots uit. Erg indrukwekkend. Bovenop een klooster, met daaromheen een dorpje. Het dorpje waren alleen nog maar toeristische winkeltjes en restaurantjes, maar toch nog best mooi. Dat heb ik die namiddag/ avond even bekeken.

De volgende dag weer terug de berg beklommen. In het dorp was het een stuk drukker zo eind van de ochtend. Maar nu had ik als doel het klooster van binnen te bekijken. Met een audio-guide. Altijd wel leuk om het verhaal erachter te horen. Alhoewel ik het grootste deel alweer vergeten ben.

Daarna afgedaald, ff geluncht in de buurt van de camping, m'n boeltje gepakt, en door gereden naar Rennes. Ook een bestemming die ik op mijn lijstje had staan, door een tip in dit geval. En het was inderdaad een leuk levendig stadje. Ook oud, met grote kerken, maar ook een levendig centrum met veel studenten, of in ieder geval jonge mensen, en er zat een universiteit, dus zullen het wel studenten zijn. Daar dus op diverse pleintjes wat gegeten en gedronken. 'S avonds weer terug naar de camping. Die lag in een leuk park, met daarbij ook een hip tentje waar ik nog een afzakkertje genomen heb. Het was een druk dagje....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Mont Saint-Michel

John

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 65112

Voorgaande reizen:

10 Mei 2022 - 19 Mei 2022

Mei 2022 - Westkust Frankrijk

04 November 2021 - 23 December 2021

Overwinteren met m'n campertje

10 September 2010 - 27 September 2010

Java & Bali

01 December 2009 - 01 Februari 2010

Rondreis Zuid-America

29 Augustus 2008 - 01 Mei 2009

Diverse tripjes

01 Mei 2008 - 05 Januari 2009

Gambia

09 December 2007 - 10 Januari 2008

Rondreis Costa Rica/ Panama

01 April 2007 - 30 Mei 2007

Portugal

01 Oktober 2006 - 01 Februari 2007

Saudi-Arabie

Landen bezocht: