tot nu maar nog niet helemaal - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu tot nu maar nog niet helemaal - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

tot nu maar nog niet helemaal

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

15 September 2010 | Indonesië, Yogyakarta

Tis redelijk druk geweest de laatste paar dagen, dus ik moet weer even terug gaan om te bedenken wat ik ook weer allemaal gedaam heb. Afgelopen vrijdag zijn we in ieder geval geland in Jakarta. We kwamen 'savonds aan, dus na het eten was er niet heel veel animo om nog uitbundige dingen te doen. (veel was ook dicht t.g.v. het einde van de rammadan). Wel zijn we nog even naar het centrale plein(tje) gegaan wat omringt werd door (nederlandse) koloniale gebouwen. Voor de rest leek mij Djakarta niet echt super interessant. De volgende ochtend vroeg uit de veren om De files Djakarta uit voor te zijn, op weg naar Bandung. Helaas voor ons duurt het Suikerfeest hier een hele week, en wat ze hier dan doen is ergens naar toe rijden en dan weer terug. Het was dus best wel druk op de weg. Maar dat mag de pret niet drukken. Onderweg ook nog even gestopt om een wandeling te maken door de botanische tuin in Bogor (voor de kenners van geschiedenis: het vroegere Buitenzorg).Om de drukte enigszins te mijden hebben we de niet-toeristische route genomen.Ondanks die maatregel kwamen we pas laat in de middag in Bandung aan, de 2e stad van Java, en dus ook veel drukte en Chaos.'s avonds wat gegeten en gedronken bij een chinees restaurant, en de volgende morgen door naar de kustplaats Pangandaran. De reis werd opgefraaid door verschillende verkeersopstoppingen, en dat is niet helemaal cynisch bedoeld: De route liep -waar we niet door rijstvelden reden- voor een groot deel door een langgerekt dorp. En daar was in de file staan toch wel een belevenis. Voor ons, maar ook voor de locals die in de file stonden. Die vonden die bus vol met blanke blijkbaar ook interresant. Daardoor was het wel pas avond eer dat wij aankwamen in Pangandaram. 'S avonds nog wel gaan eten bij een erstaurant dat gerunt werd door een zwitserse dame. De volgende dag heb ik mij als een ware kolonist rond laten rijden in een Bedjak (fietstaxi). De tocht voerde langs rijstvelden naar een Kampong (dorp) net buiten de stad, waar we van allerlei ambachten mochten bewonderen.
Daarna werden we weer teruggefietst naar het hotel, even geluncht, en daarna een jungletocht gemaakt. Alhoewel een jungletour misschien toch wat teveel gezegd is. (misschien ben ik inmiddels wat verwend op dat gebied). Het was in ieder geval wel veel geklauter. De tour werd (o.a.) geleid door iemand die zichzelf Rambo noemde, en die, zo bleek o.a. uit zijn kleding, ook een groot fan was van de films. Omderweg nog wel aapjes, herten en vleermuizen gezien. Die eertse 2 werden door Rambo gelokt met een zakkie chips. De laatste hingen in grotten, waar Rambo ons ook doorheen leidde. Op een gegeven moment begon de dagelijkse 5-uur-regenbui (geen kattepis) en toen werd de route die Rambo voor ons uitgezet had (uiteraard niet op de platgetrede paden, maar heuvel-op-heuvel-af) een glijbaan. Nou ja we hebben het zonder kleerscheuren overleefd.
Omdat het tegen etenstijd weer begon te regenen, werd dee barbecue verplaatst naar de locale sporthal. Was ook wel een bijzondere ervaring.

Omdanks het feit dat ik nog niet helemaal up-to-date ben met mijn verhaal, stop ik er voor nu mee, want ik heb geen zin meer.

P.S.: Excuses voor de typfouten, de letters op het toetsenbord zijn versleten.

• 15 September 2010 - 15:43

Nard:

fijne vakantie GR.fam vogelsangs

• 15 September 2010 - 20:20

Marijn:

hee john, mooie trip. maar je gaat toch zeker niet op vakantie zijn als je straks jarig bent?

• 16 September 2010 - 16:13

George:

Ja fijne reis Johnny. Je hebt toch wel een foto gemaakt van Rambo hè?

• 16 September 2010 - 17:22

Mam En Pap .:

Lang verwacht , maar toch bericht ontvangen , dat het vliegtuig goed geland is .
    Verder een fijne vakantie gewenst .
    Groete uit Leunen .

• 27 September 2010 - 18:10

Vermeder:

Hee Sjonnie. Wat heb jij met Moslims?