Foto 2 - Reisverslag uit Brikama, Gambia van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Foto 2 - Reisverslag uit Brikama, Gambia van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Foto 2

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

27 September 2008 | Gambia, Brikama

Als ik bij Senegabia links af sla, en een stukje doorrij, kom ik op het strand uit. (interresant detail: dit strand is ongeveer 4 jaar geleden opgespoten door onze collega's van Volker Stevin) Als liefhebber van strandtenten had ik mijzelf al voorgenomen om bij het exemplaar op de foto een versnapering te gaan drinken. Ik ben m'n auto nog niet uit of er komt al iemand naar me toe: of ik niet alstublieft wat bij hem wil komen drinken want de zaken gaan zo slecht nu met de Rammadam. Nou dat treft, dat was ik toch al van plan. "als je maar niet te veel aan me kop zeurt" probeer ik hem nog diplomatiek duidelijk te maken. Was dus niet overgekomen.
Ik ging zitten, kreeg m'n biertje, en er kwamen meteen 2 "obers", waarvan 1 met een trommel. Ik vind het best jongens. Beetje ouwehoeren over voetbal, Gambia, Nederland enz. Op 1 bepaald moment begint hij over 1 of ander zalfje, wat overal tegen helpt, dus ook tegen de muggen (u voelt waarschijnlijk al waar dit naar toegaat). "Ik ga het even voor je halen". Het feit dat ik roep dat ik het spul niet hoef is aan dovemans oren gericht.
"Het is zo'n geweldig spul" (vrij vertaald dan), en hij begint het spul op wat muggenbulten op mijn been te smeren, ondanks dat ik maar blijf zeggen dat ik het spul niet wil.
Nadat ik mijn biertje opheb, reken ik af (ik geef die jongen nog een paar centen fooi voor het trommelen) en wordt de verkoop strategie wat heftiger: "ik heb wat spuil op je gesmeerd, nou kan ik het niet meer verkopen. Tante vermoord me". Ja gedverderrie, daar heb ik toch niet om gevraagd? Uit eindelijk heb ik het spul toch maar gekocht om van het gezeikl af te zijn voor veel te veel geld (omgerekend ongeveer 4 euro).
Weer bij mijn stambar aangekomen wel meteen uitgeprobeerd natuurlijk. Het blijkt voor vanalles goed te zijn, behalve tegen de muggen, die vonden het zelfs lekkr. ("je bent net zo'n Vapona-strippie!!!).
Afgelopen zondag met wat collega's naar een strandje verderop gegaan (Sanyang voor de mensen die meeschrijven). Het was een stukkie rijden, maar daar wordt je tenminste niet lastig gevallen door mensen die je vanalles willen aansmeren, anders dan de ober die af en toe komt vragen wat je wil drinken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Brikama

Gambia

Voor werk een paar maandjes naar Gambia voor werk

Recente Reisverslagen:

30 December 2008

weer buiten roken

29 December 2008

tres jolie! (of zoiets)

24 December 2008

vrolijk kerstfeest!!

20 December 2008

Papieren - het vervolg

15 December 2008

papieren
John

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 66147

Voorgaande reizen:

10 Mei 2022 - 19 Mei 2022

Mei 2022 - Westkust Frankrijk

04 November 2021 - 23 December 2021

Overwinteren met m'n campertje

10 September 2010 - 27 September 2010

Java & Bali

01 December 2009 - 01 Februari 2010

Rondreis Zuid-America

29 Augustus 2008 - 01 Mei 2009

Diverse tripjes

01 Mei 2008 - 05 Januari 2009

Gambia

09 December 2007 - 10 Januari 2008

Rondreis Costa Rica/ Panama

01 April 2007 - 30 Mei 2007

Portugal

01 Oktober 2006 - 01 Februari 2007

Saudi-Arabie

Landen bezocht: