Het Mistige woud - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Het Mistige woud - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Het Mistige woud

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

25 December 2007 | Costa Rica, Liberia

Van het surfen in Quepos is helaas niet veel terecht gekomen: Toen ik aan de beurt was begon het een beetje te miezeren (daar hadden ze in de reisbrochure nix van gezegd!). Ik had de groep die voor mij was even bekenen, en dat vond ik al vermoeiend! Daarbij begon ik ook een beetje een verkoudheidje te ontwikkelen. Genoeg excuses, zou ik zo zeggen! Nou ja, ik geloof dat ik verder op in de reis nog een kans krijg.

Van Quepos zijjn we naar Monte Verde (=groene berg) gereden. Een natuurpark op een berg (vandaar de naam) waar het weer heel wat anders was. Het park dankt zijn bekendheid (!) aan het feit dat het er altijd mistig is, wat een soort mistieke sfeer geeft. Helaas was het daar nog regenseizoen (duurde daar wat langer dan in de rest van CR), dus heb ik maar een regenjas gekocht. Behalve een wandeltocht door het oerwoud, heb ik me ook nog laten verleiden tot vanallerlei activiteiten, zoals daar zijn: canopying (= "bladerdakken" = het-via-een-kabel-van-boomtop-naar-boomtop-glijden), en bridging (= wandeltocht via paden en diverse hangbruggen die tussen bergen gespannen zijn). Die eerste was toch wel rete-spectaculair, met als "tropische verrassing" nog een "tarzan-swing": vanaf een toren van een meter of 15 werd je naar beneden geslingerd!
Vanmorgen dus die bruggenloop gedaan. Ook leuk, maar een stuk minder spectaculair. Daarna in het busje gestapt en na een paar uurtjes aan beland in Liberia, waar ook weer vanallerlei avonturen te beleven zijn (en het weer gewoon 35 graden is!)

Hasta la Pasta!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Rondreis Costa Rica/ Panama

Groepsreis door Costa Rica en Panama

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2008

Langzzzzaaam

30 December 2007

Caribische nieuwjaarsgroet

25 December 2007

Het Mistige woud

21 December 2007

Aan zee

18 December 2007

Overwinteren!
John

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 66162

Voorgaande reizen:

10 Mei 2022 - 19 Mei 2022

Mei 2022 - Westkust Frankrijk

04 November 2021 - 23 December 2021

Overwinteren met m'n campertje

10 September 2010 - 27 September 2010

Java & Bali

01 December 2009 - 01 Februari 2010

Rondreis Zuid-America

29 Augustus 2008 - 01 Mei 2009

Diverse tripjes

01 Mei 2008 - 05 Januari 2009

Gambia

09 December 2007 - 10 Januari 2008

Rondreis Costa Rica/ Panama

01 April 2007 - 30 Mei 2007

Portugal

01 Oktober 2006 - 01 Februari 2007

Saudi-Arabie

Landen bezocht: