Rabi'l 2 - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu Rabi'l 2 - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

Rabi'l 2

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

21 Maart 2007 | Saudi Arabië, Riyad

De laatste dag. Vanacht stap ik op het vliegtuig om via Frankfurt op Schiphol te landen. Tijd voor een terugblik.
DE Saudi-periode is eerder aan een einde gekomen dan gepland. Ik weet niet of ik echt het hele project had afgemaakt als het anders gelopen was. Dat inkopen van schroeffies en wc-papier is inderdaad niet echt mijn ding (alhoewel ik er natuurlijk niet te beroerd voor ben). Ik denk dat ik de volgende keer mijn CV maar op A1-formaat uitprint, want ik heb toch sterk het idee dat die nauwelijks gelzen is. Het feitelijke argument dat mijn proeftijd niet verlengd werd was dat ze toch een iemand met een commerciele achtergrond wilde hebben. Verder ging men er blijkbaar van uit dat ik effe in mijn 1tje die spoorlijn ging ontwerpen, voorbereiden en uitvoeren. Dat moet toch zeker lukken met 2 maanden spoorervaring? (sorry, dat klonk een beetje zuur)
Maar goed, gedane zaken nemen geen keer dus maar weer opnieuw op zoek naar een avontuur waar ik het lezerspubliek mee kan vermaken. Het buitenland is immers groot genoeg.

Saudi-Arabie is niet bepaald het land wat boven aan mijn verlanglijstje stond tyoen ik besloot om naar het buitenland te gaan. Maar goed, dat heb je niet voor het uit kiezen en de kans was/is toch best aanwezig dat ik hier terecht zou/zal komen. Er zitten hier best nog al wat nederlandse bedrijven actief.

Je doet dit toch ook wel een beetje voor de cultuurshok (anders had wik wel in Belgie gesolliciteerd)en die krijg je hier zeker. Het is op zich wel leuk om als buitenstaander zo'n cultuur te bekijken. Jammer alleen dat ik zelf geen vervoer had om die cultuur te gaan bekijken. Dan ben je toch steeds afhankelijk van anderen.

Over het algemeen denk ik dat ik hier toch wel een goed gevoel aan over ga houden. Ben mijn opzegtermijn ook wel redelijk goed doorgekomen, zonder al te veel ruzie te krijgen (waar ik wel een beetje bang voor was nadat mijn baan was opgezegd). Het heeft in ieder geval niet aan mij gelegen dat het maar zo'n korte tijdd geduurd heeft.

Wie mijn taken nu over gaat nemen is ook nog niet helemaal duidelijk, maar daar maak ik me maar niet al te veel zorgen over. Morgen maar eens lekker in mijn eigenm nest slapen (heb je mijn bed verschoond Paulus?) en donderdag en/of vrijdag en/of zaterdag en lekker biertje gaan drinken in de Consul (of gelijkwaardig). Daarna denk ik dat ik er maar een vakantie aan vast plak en daarna hopelijk weer naar een ander ver en warm land. Of anders gewoon weer de oude draad op pakken.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie aandacht en reacties (ook jij Vermeer!). Ik hoop deze weblog nog wel effe in de lucht te kunnen houden om verslag tre kunnen doen van de volgende buitenland-avonturen!

Lator!

• 21 Maart 2007 - 11:48

Bas:

biertjes drinken bij John op zaterdag!!

• 21 Maart 2007 - 11:59

Sylvia:

hmmm... heb de bar aan de h....straat ook wel gemist... (en jou ook Sjon)

• 21 Maart 2007 - 13:42

Anna:

Via Frankfurt? Kom je even bij ons langs? Of is er niet genoeg tijd?

• 21 Maart 2007 - 17:35

Ans En Frans.:

Goede reis en welkom thuis in het koude kikkerlandje.

• 28 Maart 2007 - 08:33

Richard:

Hee John, Ik dacht even op je site kijken hoe het ermee gaat. Valt me ineens op dat je weer in NL bent. Als ik het zo lees kan ik me er wel wat bij voorstellen. Nou succes verder met vakantie vieren en solliciteren. Kom gerust nog even langs in Maarssen. We zijn aan het afronden..
    Groeten Richard

Jam:

doei

• 13 Mei 2007 - 14:08

Chalid:

Wie je taken overgenomen heeft??? Een of ander Filipijntje van 5 ryal per uur. Loopt als een trein, halve tunnel is al af.

mazzel