maart 7 - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu maart 7 - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

maart 7

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

07 Maart 2007 | Saudi Arabië, Riyad

Ik moet eerlijk bekenen dat het me steeds meer moeite kost om dagelijks met een kostelijk verhaal te komen. Het gaat allemaal z'n gangetje, langzaam aan begonnen om mijn taken over te dragen, en alvast een beetje nadenken over de post-hak periode. Dus, bij gebrek aan inspiratie en om het publiek toch aan de buis gekluisterd tye houden een anekdote die ik van de week gehoord heb:

Een echtpaar loopt over straat (nee, het is geen mop). Of het nou Jeddah, Ryadh of Dammam was, daarover zijn de bronnen het niet helemaal eens). De kleding van de vrouw voldoet niet aan de kledingvoorschriften (niet gesluierd e.d.). Iemand van de Mustawa, de "moslim-politie", wil haar hierop aanspreken en grijpt haar bij haar lurven (onduidelijk zijn de bronnen in welke mate). Hierop pakt de man z'n magnum.45 en schiet die agent dwars door z'n sodemieter (of was dat een ander sprookje?). In de rechtbank voert de man aan als verdediging: ik ben haar man en ik ben de enige die haar aan mag raken. De rechter stelde de man in het gelijk en werd vrijgesproken. De mustawa kreeg op zijn donder, en heeft, naar ik begrepen heb, in zeggenschap ingeboet.

oke, nog eentje dan:

Deze komt van een saudische collega. Hij loopt met zijn vrouw hand in hand. Wordt door de mustawa aangehouden. Om te controleren of ze inderdaad getrouwd waren, zijn ze allebei apart verhoord, en moesten ze verklaren wat de kleur van hun behang was.

Morgen meer (inshallah)

• 07 Maart 2007 - 21:33

(mam) En Pap:

Hoi John.
    Hoe gaat het verder , is er op de eigenlijke werkplek al wat te zien.
    Zo ja , een foto en omschrijving van de greppel,waar de leiding of buizen in gelegd worden.Zo ook een foto van de buizen in de greppel.

Groetjes uit Leunen. . .

• 09 Maart 2007 - 09:29