maart 3 - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu maart 3 - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van John Vogelsangs - WaarBenJij.nu

maart 3

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

03 Maart 2007 | Saudi Arabië, Riyad

Vandaag eens in het labour-kamp gekeken, het kamp waar de las-indiers, -filipijnen, -bengladesj-inezen -enz. zitten. Ik was er nog nooit geweest, alhoewel het twee stappen achter onze kantine ligt. Ze hebben iets kleinere hokken als de tiep- keuken- en organiseer-hollanders. Maar dan slapen ze er met z'n vieren. Nou zou je kunnen zeggen ach, gut, e.d., maar ze hebben het bij ons nog goed. Regelmatig komen werknemers van de concurrenten bij ons solliciteren.
Ook de indiers enz. verdienen hier bakken met geld, alleen nemen zij wat kleinere bakjes mee. (wel leuk gevonden vond ikzelf!)
Het klasseverschil is hier een stuk duidelijker als in Nederland. En dan schijnt het in India nog een heel stuk ergen te zijn. Dat kun je soms al merken hoe indiers onderling met elkaar omgaan, als er toevallig 1 tussen zit van een hogere of lagere "kaste". Zit de ene indier de andere af te blaffen. Als europeaan sta je hier automatich boven aan de ladder (hoe we staan ten opzichte van de arabieren weet ik niet zeker).
Wat me ook opviel, was dat het kamp daar er een stuk levendiger uitzag (al was het overdag en ierdereen aan het werk) als het nederlandse kamp. Iedereen zit natuurlijk buiten, want binnen is geen plek.

Morgen meer (inshallah)

• 04 Maart 2007 - 18:38

Frans En Ans:

Hoi John
    Vandaag eens een mooie zonnige lentedag gehad .
    Hoe is het bij jouw?
    Wij hebben nog op de site gekeken en kwamen nederlands talig tegen , wat niet van jouw was .Ging over iemand ,die in Jordani is geweest en in Saudi verblijft . Heb je dit ook gelezen ?

Groetjes vanuit Leunen . . .